هدف از تبلیغات چیست؟

مقالات تبلیغات را از این سایت دریافت نمایید

هدف از تبلیغات چیست؟

اهداف تبلیغات کدامند ؟
برای یک هدف بازار معین ، شش هدف وجود دارد که یک تبلیغ به دنبال بدست آوردن آن است . دستیابی به بیش از یک نوع هدف با یک فعالیت واحد امکان پذیر است ؛ اما این کار هم دشوار و هم پرهزینه است .
هر زمان که یک شرکت به دنبال دستیابی به بیش از یک هدف از طریق تبلیغات است , باید مطمین شود که اهداف مختلف با استراتژی کلی بازاریابی آن مطابقت دارند . زمانی که یک شرکت به دنبال افزایش شناخت یک نام تجاری یا محصول به عنوان بخشی از سیاست برندسازی آن در بازاریابی است , تبلیغات راهی برای رفتن هستند .

مزیت تبلیغاتی ویدیویی چیست؟

اهداف اساسی تبلیغات :
آگاهی ; یادآور استفاده ; تغییر عقیده در مورد برند ; به فروشندگان در محصولات بازاریابی ; ایجاد فروش مستقیم ; ایجاد تصویر شرکت .
تبلیغات آگاهی ایجاد می‌کنند : یکی از مهم‌ترین هدف تبلیغات , افزایش شناخت یک نام تجاری یا محصول , یا انتقال اطلاعات در مورد در دسترس بودن محصول به عموم است . این یک هدف مهم از دیدگاه بسیاری است .
اول , وقتی یک محصول جدید وارد بازار می‌شود , به راحتی به نفع خریداران نخواهد بود , مگر اینکه از آن مطلع باشند . یعنی آگاهی درباره محصول باید قبل از ایجاد نگرش مطلوب نسبت به برند وجود داشته باشد . وقتی چندین برند با یکدیگر رقابت می‌کنند , آگاهی درباره این برند مهم‌تر است .

به خریداران یادآوری می‌کنیم که از این محصول استفاده کنند :
برای اقلام اختیاری که یک الگوی غیر معمول دارند , یک سیاست تبلیغاتی مناسب باید در تحریک تقاضای اولیه باشد . برای نیل به این هدف , خریداران باید به یاد داشته باشند که نه تنها از محصول استفاده کنند بلکه از آن استفاده کنند.
تبلیغات برای تغییر عقیده در مورد برند : اگر یک ویژگی مهم در نظر گرفته شود , خریدار قدرت نسبی برنده‌ای مختلف را با توجه به آن ویژگی بررسی خواهد کرد . بر این اساس , هدف از تبلیغات , ارتقای رتبه خریدار نسبت به محصول تبلیغ‌شده در مقابل سایر برندها است . زمانی که خصوصیت یک محصول خاص نباشد , تبلیغات برای تعیین برتری محصول بر روی دیگر برندها شناور است .

تفاوت تبلیغات و بازاریابی را بشناسید

هدف کلی یک تبلیغ بازاریابی یک محصول است : تولید کننده به طور گسترده از تبلیغ برای این منظور استفاده می‌کند . از طریق تبلیغ سعی می‌کنند تا مشتریان را با محصولات خود آشنا کنند و تمایل دارند نسبت به آن‌ها قبل از اینکه خریداران توسط فروشنده به آن‌ها نزدیک شوند ، رفتار مطلوب خود را ارتقا دهند . به همین دلیل است که وقتی یک فروشنده به یک مشتری نزدیک می‌شود ، فروش محصول نسبتا ً آسان است .
به عنوان مثال ، شرکت‌هایی که ابزار ماشین تولید می‌کنند کالاهای خود را در آن مجلات تجاری تبلیغ می‌کنند که توسط مشتریان خوانده می‌شوند . چنین تبلیغاتی ممکن است مشتریان بالقوه را ترغیب کند تا محصول را خریداری کنند . در هر حال ، آن‌ها نگرش مطلوبی را نسبت به محصول ایجاد می‌کنند به طوری که فروشنده به راحتی می‌تواند از آن حمایت کند .

برخی از شرکت‌ها به خرده فروشان در ترتیب دادن ویترین و دکوراسیون فروشگاه‌ها کمک می‌کنند . این امر یک هدف دوگانه را ارایه می‌کند : این امر باعث ایجاد علاقه مصرف‌کننده و تسهیل پذیرش مطلوب محصول توسط خرده‌فروش می‌شود .
اعلان به عنوان یک ابزار برای ترویج فروش مستقیم : در برخی موارد ، تبلیغات برای هدف متقاعد کردن مشتری برای قرار دادن سفارش محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد . سفارش نامه از طریق اعلامیه‌ها و کاتالوگ‌های فروش ، محصولات خود را به گونه‌ای تبلیغ می‌کنند که مشتریان از ارزش خود راضی هستند و وسوسه می‌شوند که محصول را بدون رفتن به یک مرکز خرید و یا بدون رفتن به جزییات بیشتر در مورد محصول ، به این موسسه بنویسند .
محصولات محصولاتی مانند کتاب ، پوشاک آماده ، لوازم دست‌دوم، اسباب‌بازی و کالاهای ورزشی را می‌توان به طور سودمندی با تبلیغات مستقیم پستی به فروش رساند . این شرکت از طریق چنین تبلیغاتی ، بر روی درخواست قیمت تاکید می‌کند و از این شعارها به عنوان " مستقیم از کارخانه به شما " استفاده می‌کند .
تبلیغات تصویر شرکت را می‌سازد : هدف کلی تبلیغات ایجاد تصویر یک شرکت است . عملا ً همه شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا تصویر خود را از طریق تبلیغات بسازند . برخی آن را به عنوان هدف اصلی تبلیغ در نظر می‌گیرند .
برای مثال ، Godrej ، Lakme ، vimal ، VIP ، یک تصویر را از طریق تبلیغ ایجاد کرده‌اند . به طور گسترده فرض می‌شود که اگر شرکت دارای یک تصویر یا شهرت در بازار باشد ، فروش محصول آن آسان خواهد بود . به عنوان مثال ، لباس vimal بسیار پرهزینه است ؛ با این حال ، به دلیل تصویر آن ، فروش خوبی دارد .
تیزر تبلیغاتی چیست؟
انتخاب رسانه‌های تبلیغاتی : تبلیغات یک وسیله نقلیه است که از طریق آن تبلیغ کنندگان پیام‌های خود را به مشتریان ارسال می‌کنند تا آن‌ها را وادار به خرید محصولات یا خدمات تبلیغ‌شده توسط آن‌ها می‌کنند . رسانه تبلیغاتی اصلی زیر به دستیابی به اهداف کلیدی تبلیغات کمک می‌کند :
رسانه‌های خبری ؛ رسانه‌های اجتماعی ؛ رسانه‌های اجتماعی ؛ رسانه‌های دیگر ؛ اگرچه طیف گسترده‌ای از رسانه‌های تبلیغاتی برای دستیابی به اهداف فوق در تبلیغات در دسترس هستند ، با این حال انتخاب و استفاده از یک رسانه مناسب برای تبلیغات انواع مشکلات را تشکیل می‌دهند که نمی‌توان آن‌ها را به طور کلی توسط متخصص رسانه‌های مدیریت و یا حتی یک آژانس تبلیغاتی حل کرد .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.