تبلیغات هدفمند چیست ؟

مقالات تبلیغات را از این سایت دریافت نمایید

تبلیغات هدفمند چیست ؟

تبلیغات در همه جا به صورت آنلاین است ، اما در نادیده گرفتن آن بسیار خوب عمل کردیم . برای جلب توجه خود ، تبلیغ کنندگان با به یاد آوردن آنچه که ما می‌خوانیم و خرید آنلاین ، با استفاده از این اطلاعات برای فروش چیزهایی که فکر می‌کنند ممکن است دوست داشته باشیم ، با عادات مشاهده دیجیتال ما تطبیق کرده‌اند . در حالی که ممکن است عجیب به نظر برسد ، این تمرین که تبلیغات هدفمند نامیده می‌شود ، بسیار رایج شده‌است .

تبلیغات هدفمند نوعی تبلیغات آنلاین است که بر ویژگی‌های خاص ، علایق و اولویت‌های مصرف‌کننده تمرکز می‌کند . تبلیغات این اطلاعات را با دنبال کردن فعالیت خود در اینترنت کشف می‌کنند .
چگونه کار می‌کند ؟
این یکی از رایج‌ترین روش‌ها است : Let's می‌گوید که شما به آمازون می‌روید تا سی‌دی موسیقی پل مک کارتنی جدید را بررسی کنید. برای پی‌گیری سفر شما ، سایت آمازون یک فایل به نام کوکی را در کامپیوتر شما ایجاد می‌کند . پس از آن، زمانی که شما یک مقاله در مورد Slate ، تبلیغات خودکار را می‌خوانید و برای آیتم‌های مربوط به بازدید آمازون خود تبلیغ می‌کنید ، مانند دیگر آلبوم‌های پاول مک کارتنی و یا یک تی‌شرت .
نکته خوب در مورد تبلیغات هدفمند این است که تبلیغاتی را برای محصولاتی می‌بینید که واقعا ً می‌خواهید . اما این سیستم کامل نیست . ubc.ca: حتی اگر فقط یک‌بار به صفحه مراجعه کنید , ممکن است برای مدتی آگهی برای آن محصول خاص ببینید . به عنوان مثال , شما ممکن است برای مدت طولانی بعد از زایمان , تبلیغات را برای زنان باردار نگه دارید .
تبلیغ کنندگان علاوه بر کوکی‌ها درباره شما به روش‌های دیگری یاد می‌گیرند , مانند چک کردن تاریخچه موتور جستجو و پیدا کردن اطلاعات شخصی شما در رسانه‌های اجتماعی .

آیا این تهاجم به حریم خصوصی من نیست ?
تبلیغات هدفمند می‌تواند به عنوان تهاجم به حریم خصوصی دیده شود . با این حال , به یاد داشته باشید که تمام اطلاعاتی که به اینترنت ارسال می‌کنید را می‌توان ردیابی کرد , چه درخواست موتور جستجو , به روز رسانی رسانه‌های اجتماعی , یا وب سایت‌هایی که بازدید می‌کنید . و اگر ممکن است ردیابی شود , این اطلاعات ممکن است به شکل یک تبلیغ هدفمند به شما باز گردند .
هر چه تبلیغ کنندگان بیشتری درباره شما بدانند , بیشتر درباره عادت‌های خرید خود فکر می‌کنند . سن , جنسیت , درآمد و وضعیت رابطه : تبلیغ کنندگان هر آنچه که می‌توانند دریافت خواهند کرد اگر به این معنی باشد که آن‌ها می‌توانند چیزی را به شما بفروشند . اصول اساسی تبلیغات
به عنوان مثال , پروفایل فیسبوک در زیر حاوی اطلاعاتی درباره زندگی‌نامه است که تبلیغ کنندگان دوست دارند بدانند . براساس این پروفایل , این کاربر یک زن جوان و تحصیل‌کرده است که در یک شهر بزرگ زندگی می‌کند . تبلیغ کنندگان صرفا ً براساس این اطلاعات می‌توانند تبلیغات هدفمند متعددی برای او بفرستند که ممکن است به او جذابیت ببخشد .
آیا این تبلیغات مرا با دستگاه‌های مختلف دنبال می‌کنند ?
بله . اگر برای چکمه‌های کاری بر روی لپ‌تاپ خود خرید می‌کنید , می‌توانید تبلیغات هدفمند را برای چکمه‌های کاری بر روی گوشی هوشمند خود به دست آورید , حتی اگر هرگز به دنبال چکمه‌های خود در دستگاه نباشید . تبلیغ کنندگان می‌توانند حدس بزنند که شما چه کسی هستید با تحلیل موقعیت , عادات و انواع سایت‌ها که به آن‌ها اشاره می‌کنید مانند facebook و گوگل . و دیوانه ? براساس مقالات مربوط به گرایش‌های دیجیتال و بررسی فن‌آوری ماساچوست , حدس آن‌ها بسیار دقیق است .

تبلیغ کنندگان برای جمع‌آوری و استفاده از این اطلاعات ادعا می‌کنند که اطلاعات شخصی حساس را در پرونده نگه نمی‌دارند , اما تشخیص دقیقا ً آن چه که تبلیغ کنندگان داده‌های بزرگ می‌دانند , دشوار است . متاسفانه , این نوع جمع‌آوری داده‌ها در حال تبدیل شدن به یک هنجار است و در حال حاضر هیچ قانونی بر ضد آن وجود ندارد , به این معنی که ممکن است سال‌ها باشد . خوشبختانه , کارهایی هست که شما می‌توانید برای مبارزه با تبلیغات انجام دهید .
چطور می‌توانم این تبلیغات را متوقف کنم ؟
اول اینکه ، یک قاعده خوب برای مرور آنلاین وجود دارد : فرض کنید کاری که آنلاین انجام می‌دهید خصوصی است .
سپس ، اگر می‌خواهید تبلیغات را متوقف کنید ، مسدود کننده یک مسدود کننده آگهی برای مرورگر وب خود را دانلود کنید که باید از بسیاری از آن‌ها خلاص شود . برای جلوگیری از پی‌گیری کامل اطلاعات ، چند گزینه دارید :
به تنظیمات حریم خصوصی مرورگر وب خود بروید ، سپس cookies خود را حذف کرده و از وب سایت‌هایی می‌خواهید که شما را ردیابی نکنند .
از یک سایت opt مانند درباره آگهی‌ها بازدید کنید و درخواست کنید که آژانس‌های تبلیغاتی شرکت پی‌گیری اطلاعات شما را متوقف کنند . در حالی که این کار به طور کامل تبلیغات هدفمند را حذف نمی‌کند ، به طور قابل‌توجهی آن‌ها را کاهش خواهد داد .
میزان اطلاعاتی که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید را کاهش دهید و تبلیغ کنندگان را کم کنید تا در مورد شما اطلاعات کسب کنید .
هم چنین ، همه مرورگرهای وب حالت مرور خصوصی دارند که تاریخچه یا شیرینی‌ها را ثبت نمی‌کند . با این حال ، این حالت از تبلیغات هدفمند جلوگیری نخواهد کرد ، چرا که تبلیغ کنندگان هنوز هم می‌توانند شما را به روش‌های دیگر مانند تاریخ موتور جستجوی شما و اطلاعات رسانه‌های اجتماعی دنبال کنند .
تبلیغات آنلاین در هر زمانی به این زودی از بین نمی‌روند ، و تبلیغات هدفمند ثابت می‌کند که تبلیغات برای تغییر سلیقه و عادات مصرف کنندگان سازگار شده‌است . حالا که فهمیدید چگونه تبلیغ کنندگان درباره شما و فعالیت‌های آنلاین شما یاد می‌گیرند ، تبلیغات هدفمند دیگر نباید شما را غافلگیر کنند .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.